شارژ کولر گازی پنجره ای
نوشته شده توسط : سارا

کولر گازی پنجره ای کولر گازی یک تکه است. که در مناطقی با آب و هوای گرم به علت قیمت کم و قدرت خنک کنندگی بالا ، طرفداران زیادی دارد. در این مطلب نحوه شارژ کولر گازی پنجره ای که با شارژ اسپیلت متفاوت است توضیح داده شده است.

 

مرحله ۱ – قطع برق کولرگازی

کولرگازی پنجره ای، برخلاف کولرگازی‌های سنترال ،برق را از سوکت دیواری متصل به آن دریافت می‌کنند. به همین جهت قبل از هر کاری به‌سادگی دوشاخه کولرگازی را از برق بکشید. بعد از قطع برق می‌توانید دستگاه را باز کرده و محتویات را با خیال راحت بررسی کنید.

مرحله ۲ – کولرگازی را باز کنید

برخی از کولر گازی ها را می‌توان به سادگی با کشیدن دو پایانه روبرویی خارجی باز کرد، درحالی‌که بخش‌های دیگر برای باز شدن نیاز به پیچ‌گوشتی دارند.
برای تعیین روش مناسب، از مالک دستگاه و نمایندگی شرکت سازنده، مشورت بگیرید.

مرحله ۳ – بررسی نشتی

بعد از باز کردن کولرگازی پنجره ای، باید به دقت هر نشانه‌ای را برای یافتن نشتی با دقت بررسی کنید. در صورت یافتن هرگونه نشتی، قبل از استفاده دوباره از دستگاه، آن را تعمیر کنید یا با تعمیرکار کولرگازی تماس بگیرید. اگر نشتی وجود نداشته باشد، جهت اضافه کردن و تعیین میزان مناسب سردکننده موردنیاز کولرگازی، به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

مرحله ۴ – شیلنگ‌ها را به کمپرسور وصل کنید

با استفاده از هر دو دستورالعمل واحد و ابزارهایی که در کیت فریون شما وجود دارد، کمپرسور کولرگازی پنجره ای را درحالی‌که قرار دهید که دو لوله خروجی و ورودی آن در دسترس باشد.
بعد، شیلنگ سرویس را از کیت خود خارج کرده و آن را به لوله کمپرسور وصل کنید. بعد از اتصال شیلنگ، کمپرسور باید یک لوله آزاد و غیر متصل داشته باشد. لوله باقی‌مانده را به شیلنگ اصلی متصل کنید، که در کیت فریون نیز موجود است.

مرحله ۵ – شیلنگ‌ها را به منبع فریون وصل کنید

هر دو شیلنگ وصل شده را به ترتیب به شیر سرویس و شیر گاز کیت متصل به مخزن فریون وصل کنید. کیت باید یک نمودار دقیق از چگونگی درست شارژ شدن کولرگازی به‌وسیله مخزن خنک‌کننده متصل به دو شیلنگ شارژ گاز را نشان دهد.

مرحله ۶ – کولرگازی پنجره ای را شارژ کنید

وقتی اطمینان دارید که همه‌چیز محکم و به درستی وصل شده است و هیچ‌گونه نشتی در سیستم وجود ندارد، برق کولرگازی را وصل کرده و سیستم را در بالاترین حالت فعالیت تنظیم کنید. اکنون با استفاده از مخزن فریون و از طریق شیلنگ سرویس و شیر انتقال گاز متصل شده به کولرگازی کار شارژ گاز را شروع کنید. جریان طبیعی گاز که در حین عملیات شارژ اتفاق می‌افتد، گاز فریون را به کولرگازی منتقل می‌کند.
هنگامی‌که کار شارژ گاز کولرگازی پنجره ای به پایان رسید کولرگازی را از برق جدا کرده و دستگاه را خاموش کنید. شیلنگ‌ها را از کمپرسور جدا و کیت را در محل آن قرار دهید.

 





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: